Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren öncü küresel teknoloji şirketi Mastercard, Türkiye’de 2023 turizm dönemi aktüel raporunu yayınladı. Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarının Türkiye’de ve seçilmiş başka ülkelerde gerçekleştirdiği POS harcamalarına nazaran hazırlanan raporda, 2022 ve 2023 yıllarının birinci 9 aylık periyotlarına ilişkin sonuçlar karşılaştırıldı.
Mastercard’ın raporuna nazaran; 2023 yılının 1 Ocak – 19 Eylül periyodunda Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fizikî harcamalar, bir evvelki yıla kıyasla yüzde 19 artış gösterdi. Harcama kırılımları incelendiğinde, süreç yapan kart sayısının yüzde 25 artışa, toplam kartlı süreç meblağının ise yüzde 12 artışa ulaştığı görüldü. Bu yükselişi sağlayan ana faktörün turist sayısındaki artışa bağlı süreç yapan kart sayısındaki artış olduğu tespit edildi.
Türkiye’nin turizm geliri şampiyonu: İstanbul
İlgili devrin vilayet bazlı POS harcamalarına bakıldığında, İstanbul yüzde 16 büyüme gösterdi. Ayrıyeten Türkiye’deki toplam harcamanın yüzde 51‘i de İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’u yüzde 22 büyüme ile Antalya takip ederken Muğla ise yüzde 32 büyüme ve toplam turist harcamasından yüzde 9 hisse ile hala turistlerin favori destinasyonlarından biri olduğunu gösterdi.
İngilizler kesenin ağzını açtı
Türkiye’de gerçekleştirilen yabancı turist harcamalarının yüzde 50’si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda’dan gelen turistler tarafından gerçekleştirildi. İngiliz turistlerin harcamaları; geçen yıla nazaran yüzde 34 artış ve toplam harcamalarda yüzde 18 hissesi ile öne çıktı. Geçtiğimiz yıla kıyasla en yüksek büyüme yüzde 298 ile Suudi Arabistan’da görülürken, bu ülkeden gelen turistlerin harcamalardaki hissesinin yüzde 4 olarak gerçekleştiği görüldü. En yüksek kart başına harcama ise .1.280 dolar ile Kuveyt kartlarında gerçekleşti. Harcamalardaki hissesi yüzde 18 ile en yüksek ülke olan İngiltere’yi sırasıyla 12 ile ABD ve yüzde 11 ile Almanya takip etti.
Konaklama bölümü tepedeki yerini koruyor
Harcamalardaki sektörel dağılımlara bakıldığında ise geçen sene hissesi en yüksek olan konaklama, bu sene de 187 dolar ortalama süreç meblağı ve yüzde 26 harcama hissesi ile yerini korudu. Ortalama süreç fiyatı giyside 94, markette 16, restoranda 24 dolar olarak gerçekleşti. Tekrar sektörel kırılıma baktığımızda toplam harcamaların yüzde 26’sı konaklama, yüzde 15’i giysi, yüzde 12’si market, yüzde 10’i de restoranlarda yapıldı. Bedellendirilen ülkeler ortasında sağlık kesimindeki en yüksek harcalamalar ölçüsünde da yeniden Türkiye birinci oldu. Türkiye’deki turistlerin bu dal özelinde aldıkları hizmet tipleri kart süreç fiyatlarını yüzde 20 artırıyor.
Giyim kesiminde en yüksek hisse tekrar Türkiye’de
Giyim kesiminin Türkiye’deki toplam turist harcamalarındaki hissesi geçen sene yüzde 20, bu sene yüzde 15olarak hesaplansa da diğer turistik destinasyonlarla kıyasladığımızda Türkiye hala giysi kesiminde en çok harcama yapılan ülke olmayı başardı. Giyim kesimi harcamasındaki ülke kırılımına baktığımızda Türkiye’den sonra yüzde 14 ile İtalya, yüzde 11 ile Fransa, yüzde 8 ile İspanya, yüzde 7 ile Yunanistan geliyor.
Rapora yansıyan değerli sonuçlar özetle şöyle;
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
08 Aralık 2024SAĞLIK
08 Aralık 2024EĞİTİM
08 Aralık 2024TEKNOLOJİ
08 Aralık 2024EKONOMİ
08 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.