Bosch, motosikler için güç aktarma tahlillerinden bağlanabilirliğe tahliller sunuyor
Milano EICMA 2023’te öne çıkanlar
Milano, İtalya – Yolda, eşsiz bir özgürlük hissini hissetmenin en uygun yolu bir motosiklet kullanmaktır. Tutku, dinamizm ve suratın böylesine bir kombinasyonu, güvenlik, rahatlık ve verimlilik için yenilikçi tahlillerin tamamını gerektirir. Bosch, EICMA 2023’te yalnızca bugünün ve yarının motosikletleri için ferdî tahlillerini değil, birebir vakitte kapsayıcı sistem uzmanlığını da sergiliyor. Bosch’un tahlilleri ortasında motor bileşenleri ve elektrikli güç aktarma tahlillerinin yanı sıra şoförler için geliştirilen güvenlik, ekran ve bağlanabilirlik tahlilleri bulunuyor.
Dijital: Yenilikçi ekran tahlilleri sayesinde ağa bağlı şoför tecrübesi
Bosch her uygulama için ekran tahlilleri sunuyor, böylelikle şoförler yolda giderken suratlarını ve öteki araç bilgilerini etraflarında olup bitenlerden dikkatlerini dağıtmadan takip edebiliyorlar. Şirket, EICMA’da şoförlerin gereksinim duydukları tüm bilgileri bir bakışta görmelerini sağlayan TFT Cluster 5″i sergiliyor. Beş inçlik ekran, çeşitli araç segmentlerinde mevcut olan daha dar alanlara heyetim için de ülkü. Bosch’un çeşitli boyutlarda mevcut olan Entegre Bağlanabilirlik Kümesi (ICC), TFT Kümesine bağlanabilirlik fonksiyonları ekliyor. Geçmişte motosiklet şoförleri, ileriye bakabilmek ve navigasyon bilgilerini kullanabilmek için çoklukla ikinci bir ekran kullanmak ve bunu farklı bir montaj aparatı kullanarak araca takmak zorundaydı. Bosch burada bir tahlil sunuyor: şoförler akıllı telefonlarını ICC’ye bağlayarak navigasyon, müzik ve telefon üzere fonksiyonlara erişebiliyor. Yaklaşık on inç boyutundaki versiyon, örneğin bilgi ve navigasyon içeriğinin tıpkı anda görüntülenmesini sağlayan bölünmüş bir ekran da sunuyor.
Güvenlik: Bosch ile kazasız motosiklet sürüşe giden yol
Bosch, dünyanın önde gelen motosiklet güvenlik sistemleri tedarikçisidir ve motosiklet ABS’si ve Motosiklet İstikrar Denetimi (MSC) ile iki tekerlek üzerinde sürüşü değerli ölçüde daha inançlı hale getirmiştir. Artık ise şirket, MSC’nin geliştirilmesinde bir sonraki adımı atıyor: Bosch Kaza Araştırmasının varsayımlarına nazaran MSC, her motosiklette bulunması halinde yalnızca Almanya’da ferdî yaralanmalara neden olan tüm motosiklet kazalarının yüzde 5’ini önleyebilir yahut azaltabilir. Bu maksadı göz önünde bulunduran Bosch, artık daha küçük segmentler için de istikrar denetimi sunuyor. Bugüne kadar, gelişmiş güvenlik ve rahatlık işlevlerine sahip MSC tahlili orta ila büyük motosikletlerde kullanılma eğilimindeydi. Burada, yatış açısı üzere değişkenleri belirleyen 6D’de bir atalet ölçüm ünitesi (IMU) ile birlikte çalışıyor. Gelecekte, daha küçük motosikletler için MSC tahlili, sırf 6D ünitesiyle birlikte değil, birebir vakitte giriş düzeyi segment için uygun maliyetli bir tahlil olarak 3D sensörle birlikte daha kompakt ABS varyantına dayanacak.
MSC, ABS ve IMU ile motosikletlere ek donanıma muhtaçlık duymadan yeni ek fonksiyonlar ve uygulamalar eklenebiliyor. Bunlar ortasında örnek olarak büyük touring motosikletleri için yokuş tutma denetimi fonksiyonu, arazi ABS’si ve yol ve yarış pisti için viraja bağlı entegre fren yer alıyor. Bu fonksiyonlar güvenliği, rahatlığı ve sürüş keyfini artırmaya yardımcı oluyor. Bu da araçların uygulama alanlarına daha da uygun uyarlanabileceği manasına geliyor. Bu avantajı erkenden fark eden Bosch, bu hedefle geniş kapsamlı sistem uzmanlığından yararlanıyor ve halihazırda bu fonksiyonlardan oluşan kapsamlı bir portföy sunuyor.
Bosch’un radar tabanlı motosiklet yardım sistemlerine yönelik tahlilleri, yolda iki tekerlekli araçların güvenliğini artırmaya da yardımcı oluyor: Bosch Kaza Araştırmasına nazaran, her yedi motosiklet kazasından biri bu cins radar tabanlı yardım sistemleri ile önlenebiliyor. Bunun nedeni, elektronik asistanların her vakit tetikte olması ve acil durumlarda insanlardan daha süratli reaksiyon vermesidir. Bu sistemler ve işlevler etraf sensörlerine dayanıyor ve iki tekerlekli araçlar için yeni Bosch radar nesli ile daha da geliştirilecek. Toplam 210 metrelik menzili sayesinde daha düzgün bir performans elde ediyor. Bu, evvelki modele nazaran 50 metreye kadar daha fazladır. Ayrıyeten, en yeni radar kuşağı 15 derecelik daha geniş bir yatay açıklık açısına sahiptir ve bu da obje tespitindeki doğruluğunu artırır. Sensör, iki tekerlekli araçlara yönelik yardım sistemleri alanında yapılacak geliştirmelerin temelini oluşturuyor.
Daha düşük emisyonlar: Bosch, en yeni güç aktarma tahlili teknolojisine güveniyor
Bosch, araç üreticilerinin emisyonları azaltmasına yardımcı olmak gayesiyle yüksek verimli tahrik tahlilleri geliştirmek için çalışıyor. Bosch, EICMA 2023’te yeni jenerasyon elektrikli tekerlek göbeği motorunu sergileyecek. Stator ve rotor dizaynının optimize edilmesiyle, performans kaybı olmadan iki kilograma kadar tartı tasarrufu sağlandı.
Bosch Tahrik Denetim Ünitesi, invertörü, motor idare sistemini ve araç denetimini tek bir kompakt bileşende birleştiriyor. Tahrik Denetim Ünitesi, tekerlek göbeği motoru ile birlikte daha yumuşak bir çalıştırma modu (Yumuşak Sürüş) yahut suratı korumak için sürat sabitleyici üzere konfor işlevlerini uygulamak için kullanılabilir. Elektrik motoru tarafından denetim edilen elektrikli çekiş denetimi, kalkış sırasında art tekerleğin kaymasını önler ve sürüş güvenliğini artırır. Bu ortada Tek Gazlı Sürüş, şoför gazı bıraktığında motosikletin frenleme gücünü geri kazanmasına müsaade vererek güç aktarma verimliliğini artıran ek bir fonksiyondur. Bu, akü-elektrik menzilini yüzde 8’e kadar artırmaya yardımcı oluyor. Elektrikli motorlar için Tahrik Denetim Ünitesine ek olarak Bosch, EICMA’da elektrikli güç aktarma tahlilleri için temel fonksiyonlara ek daha fazla fonksiyon uygulama potansiyeli sunan Araç Denetim Ünitesini de sergileyecek. Örneğin, su soğutma için pompa denetimine ek olarak, çeşitli şarj standartlarını (CCS-AC yahut 2W CHAdeMO gibi) karşılıyor. Bosch Araç Kontrolörü, 110’dan fazla irtibatıyla çeşitli araç mimarileriyle birleştirilebiliyor ve elektrikli iki tekerlekli araçlar için mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları karşılıyor.
Bununla birlikte Bosch, mevcut yanma teknolojisini daha da verimli hale getirmek ve sürdürülebilirliğini güzelleştirmek için de çalışıyor. Bosch burada, üreticilerin Euro 5 ve Hindistan’ın BS 6 (Bharat Stage 6) üzere gelecekteki emisyon yönetmeliklerini karşılamalarına yardımcı olmak üzere iki tekerlekli araçlar ve güç sporları araçları için tam Onboard Diagnostics II (OBD), Etap 1 ve 2 dahil olmak üzere özel motor idare sistemleri ve bileşenleri sağlıyor. En son sensör teknolojisi ile birlikte motor idare sistemleri, gelişmekte olan pazarlarda hala yaygın olarak kullanılan klâsik karbüratöre kıyasla kıymetli verimlilik kazanımları elde edebiliyor. Enjektörler yahut sensörler ve kontrolörler üzere Bosch motor bileşenleri, iki tekerlekli araç bölümünde bile E100’e kadar akaryakıt karışım oranlarını destekleme kapasitesine sahiptir. Çeşitli sürüş modları yahut süratli vites değiştirme tahlilleri üzere ek fonksiyonlar de daha küçük araç sınıflarında bile motor denetim ünitesi aracılığıyla süratli ve kolay bir halde uygulanabiliyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
08 Aralık 2024SAĞLIK
08 Aralık 2024EĞİTİM
08 Aralık 2024TEKNOLOJİ
08 Aralık 2024EKONOMİ
08 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.