21 Haziran’da İstanbul Fuar Merkezi’nde kapılarını açan ve demiryolu dalını buluşturan EurasiaRail’de Sürdürülebilirlik, Güç, İnovasyon ve Küresel İş Birlikleri üzere merakla beklenen bahislere yer veriliyor.
10. Memleketler arası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı Eurasia Rail’in açılış merasimi, T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük başta olmak üzere, devlet yetkilileri, ülke temsilcileri ve bölümün önde gelen isimlerinin kıymetli iştirakleriyle gerçekleşti. ICA Events Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen’in açılış konuşması ile başlayan fuar 3 gün boyunca bölümün nabzını tutacak.
Cezayir, Azerbaycan, Bulgaristan, Kanada, Çin, Kolombiya, Çekya, Mısır, Fransa, Gürcistan, Almanya, Gana, Hindistan, İtalya, Kosova, Moldova, Nijerya, Portekiz, Katar, Romanya, Rusya, Suudi Arabistan, İspanya, BAE, İngiltere, Özbekistan gibi yaklaşık 34 ülkeden 200’ün üzerinde profesyonel satın almacının iştirak sağladığı fuarın konferans programı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, TCDD ve TCDD Nakliyecilik destekleriyle İstanbul Fuar Merkezi’nde başladı.
ICA Events Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen açılış konuşmasında, “Hızla değişen dünya şartlarında, yolcu ve yük nakliyeciliği açısından demiryolu, etraf dostu bir seçenek olarak tercih edilmektedir. Demiryolu sanayisi, sürdürülebilirlik, verimlilik ve güvenlik açısından büyük bir potansiyele sahiptir. Eurasia Rail Fuarı, bu dönüşümün odak noktasıdır ve dal başkanlarına, iştirakçilere ilham veren bir platform sunmaktadır. Fuar, yalnızca bir stant alanı değil, birebir vakitte bir bilgi paylaşım merkezidir. Bu aktifliğin, demiryolu bölümündeki en son gelişmelerini paylaşmak, yeni iş birlikleri oluşturmak ve dalın geleceği hakkında bilgi sahibi olmak için değerli bir fırsat sunacağına eminiz” tabirlerine yer verdi.
Açılış merasiminde konuşma yapan UIC Milletlerarası Demiryolları Birliği Yolcu Yöneticisi Marc Guigon, Türkiye’de yüksek süratli demiryolu taşımacılığındaki gelişmelere dikkat çekerken sürdürülebilirlik konusuna da değindi. Guigon, “Bugün yeni sürdürülebilir alanlar yaratmaya gereksinimimiz var, yeni tahliller üretmek en çok toplu taşımada kıymet kazanıyor. Emisyon konusunda şampiyonluğu trenler üstleniyor. Karbondioksit emisyonu ve hayat döngülerinin sağlanması ve iklim değişikliğinde demiryolları kazanan olmaya devam edecek. Maksadımız yalnızca trafik sıkışıklığının giderilmesi değil birebir vakitte iklim değişikliğine süratlice adaptasyon sağlamak. Hedeflerimizi gerçekleştirmek için 15 yıllık bir vaktimiz var. Bu maksatları hem özel hem kamuda gerekli gördüğümüz fütüristik ulaştırma vizyonumuz ile sağlayacağız” dedi.
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, işletme suratı 225 kilometre olan Ulusal Süratli Tren’in tasarım çalışmalarının yüzde 90’ının tamamlandığını belirterek, “8 araçlı tren setine sahip olacak trenimizi 2025 yılında yolcu nakliyeciliğine kazandırmayı hedefliyoruz” dedi.
Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demir yollarını 2003’ten itibaren başlattıkları gelişim ataklarıyla devlet siyaseti olarak ele aldıklarını ve öncelikli bölüm olarak belirlediklerini aktararak, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Asya ve Avrupa ortasında köprü misyonu gören ülkemizin coğrafik pozisyonunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demir yollarında yeni bir atılım başlattık. Demir yolu çizgilerimizin limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere irtibatını sağlayarak demir yollarımızı kombine nakliyata uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle yalnızca doğu-batı sınırında değil, kuzey-güney kıyılarımız ortasında da demir yolu ulaşımını iktisada katkı sağlar hale getirmeyi planladık.”
TCDD Genel Müdürü Hasan Pezük: “Hareketliliğin, suratın ve dakikliğin çok değerli olduğu günümüzde emniyetli, inançlı, süratli, çevreci bir ulaştırma sistemi olan demiryolu ulaşımı her geçen gün öbür ulaşım modları ortasındaki tartısını arttırmaktadır. Demiryolları öteki ulaşım tipleri ile karşılaştırıldığında daha az arazi kullanımı, düşük karbon emisyonu ve yüksek taşıma kapasitesi ile sürdürülebilir bir ulaşım sistemi için anahtar pozisyondadır. 2003 yılından itibaren demiryollarımıza toplam 906 milyar TL’nin üzerinde yatırım gerçekleştirilmiştir” dedi.
Avusturya, Kanada, Çin, Çek Cumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Almanya, İran, İtalya, Japonya, Rusya Federasyonu, İspanya, İsviçre, Türkiye, A.B.D., Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık gibi 16 farklı ülkeden 200’ün üzerinde yerli ve yabancı iştirakçinin yanı sıra binlerce ziyaretçiyi ağırlamayı hedefleyen Türkiye’nin tek, dünyanın en büyük üçüncü demiryolu ve hafif raylı sistemler fuarı olan, kamu ve özel dalın en çok kullanılan eserlerine yer veren Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail, 2011 yılından bu yana Avrasya bölgesinde kesimin nabzını tutuyor. Mevcut alakalara ve yeni iş birliklerine imkan sağlayan fuar, Türkiye demiryolu sanayisinin gelişimi için kıymetli bir misyon üstleniyor. Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail, dopdolu aktiflik programı ile 3 gün boyunca devam edecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
14 Şubat 2025SAĞLIK
14 Şubat 2025EĞİTİM
14 Şubat 2025TEKNOLOJİ
14 Şubat 2025EKONOMİ
14 Şubat 2025Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.