Reklamveren, yayıncı, ajans ve teknoloji şirketi temsilcileri, dalda üçüncü parti çerez sonrası devirle ilgli değerlendirmelerini ve tahlil tekliflerini paylaşmak üzere 28 Mart Perşembe günü Salt Galata‘da gerçekleşen IAB Connect: Çerezsiz Dünya etkinliğinde bir ortaya geldiler. Etkinlikte AB ve Türkiye’deki ilgili mevzuata ahenk emeliyle, Safari ve Firefox tarayıcılarının akabinde Google’ın da bu yıl üçüncü parti çerezleri Chrome’dan kaldırması ile ortaya çıkan yeni trendler ve tahlil teklifleri ele alındı.
Boosmart, Nokta Media, RTB House ve Unilever’in Oturum Sponsoru; Adform, Criteo, Meiro ve TradeDesk’in ise İçerik Sponsoru olarak takviye verdiği etkinlik IAB Genel Koordinatörü Ömür Fazilet Çelik’in tüm sponsorlara teşekkürü ve programı açıklamasıyla başladı.
IAB İdare Şurası Lideri Burak Ertaş, yaptığı açılış konuşmasında IAB Connect etkinliklerinin IAB üyelerini ve dal temsilcilerini bir ortaya getirerek gündemdeki mevzular özelinde uzman görüşlerini dinleyebilmelerini sağladığını ve kesim içi irtibatı kuvvetlendirdiğini belirtti. Ayrıca gündemde olan Üçüncü Parti Çerezlerin kaldırılmasının kesimi nasıl etkileyeceğinin kıymetine değindi.
IAB Reklam Teknolojileri ve Standartlar Yürütme Konseyi Lideri & Omnicom Media Group CDO’su Atakan Demirci’nin moderatörlüğünü yaptığı birinci panelde Nokta Media’dan Başar Ekim, PepsiCo Türkiye’den Didem Namver, Unilever’den Efe Volkan, Bond Digital’den Erhan Acar ve OMG’den Gökberk Ertunç yer aldı. Panelde, çerezsiz devirde markaları nelerin beklediği, hedefleme ve ölçüm bahislerinde yapılan hazırlıklar, bundan sonraki süreçte ne üzere yatırımlara ve iş birliklerine öncelik verilmesi gerektiği, yayıncılar perspektifinden durum tespiti, contextual hedefleme, consent management gibi kritik bahisler ve gelirleri arttırmak için atılması gereken adımlar ele alındı.
Group M’den Haluk Aklap’in moderatörlüğünü yaptığı ikinci panelde ise Hepsiburada’dan Alper Boyer, RTB House’dan Can Tunçer, Boosmart’tan Harun Ünlüsoy ve IAS’den Ekin İlyasoğlu yer aldı. Panelde, değişimin emeli ve nelerin değişeceğine ait öngörülerle birlikte değişime hazırlık için şirket tertiplerinde ilgili departmanların rolü, Privacy Sendbox’ın teknoloji şirketleri ve yayıncılar için kıymeti, sürdürülebilirlik konusunda karbon ayak izini optimize edecek tahliller, reklamverenler için hedefleme ve ölçümlemede yeni ve alternatif uygulamalar üzere pek çok mevzu masaya yatırıldı.
Panellerin akabinde, Google Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Eren Kantarlı, Atakan Demirci’nin Chrome’da 3. Parti Çerezlerin Kullanımdan Kalkması ve Privacy SandBox ile ilgili sorularını yanıtladı ve en yeni gelişmeleri paylaştı.
Criteo’dan Murat Kalafat, Adform’dan Cem Eroğlu, RTB House’dan Onur Darga, TradeDesk adınaTooplay’den Ozan Kepenek ve Meiro ismine Labrys’den Sinan Günal ise üçüncü parti çerezlerin kaldırılmasının akabinde kullanılabilecek teknoloji tahlilleri ile ilgili bilgiler verdiler.
Markaları Çerezsiz Devirde Neler Bekliyor?
Üçüncü parti çerezlerinin kullanımının sona eriyor olmasıyla birlikte, ilgi alanına dayalı maksat kitle tahlilleri üzerinde denemeler yapılıyor. Denemeler, saklılık odaklı sinyaller kullanılarak yapılan ilgi alanına dayalı reklamların, üçüncü parti çerezleriyle karşılaştırılabilir performans gösterdiğini ortaya koyuyor. Devam etmekte olan bu süreçte bölüm kıymetli bir değişime yanlışsız gidiyor. Reklamverenler, bu yeni ortamda performansı korumak için yenilikçi ve kapalılık şuuru yüksek reklam araçlarını benimsemeye odaklanıyor.Bununla birlikte, şirketlere rekabet avantajı ismine değerli bir fırsat sunacak ve kendi müşterilerine ilişkin bilgiler çok daha değerli hale gelecek. Alternatif tanıma tahlilleri ehemmiyetini artıracak ve dijital pazarlama daha yaratıcı tahlillerle devam edecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
08 Aralık 2025SAĞLIK
08 Aralık 2025EĞİTİM
08 Aralık 2025TEKNOLOJİ
08 Aralık 2025EKONOMİ
08 Aralık 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
69410 kez okundu
2
HSBC Türkiye, Gelecek İçin Finans projesiyle girişimci gençlerin önünü açtı
1902 kez okundu
3
Yvonne Manzi Makolo yeni IATA Yönetim Kurulu Başkanı oldu
1641 kez okundu
4
Siber Sigortanın MSP’lere Sağladığı 5 Fayda
1250 kez okundu
5
Toros Tarım, İSO 500 Listesi’nde 10 Sıra Birden Yükseldi
1168 kez okundu