Avrasya Bölgesi’nin en büyük kozmetik fuarı olan 18. Memleketler arası Kozmetik, Hoşluk ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia, 15 – 17 Haziran 2023 tarihleri ortasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi. Fuarda, 26 ülkeden 453 iştirakçi yer aldı. ICA Events tarafından 82 ülkeden 600’ün üzerinde profesyonel satın almacının ağırlandığı fuarda, toplamda 5.387 satın almacı BeautyEurasia’da yer aldı.
Kozmetik ve ferdî bakım bölümlerinin temsilcilerinin buluştuğu Avrasya’nın en büyüğü Memleketler arası Kozmetik, Hoşluk ve Kuaför Fuarı BeautyEurasia ziyaretçiler ve iştirakçiler tarafından ağır ilgi gördü. Dünyanın önde gelen birçok seçkin kozmetik ve hoşluk markasının yer aldığı BeautyEurasia, geçen seneye nazaran ziyaretçi sayısını %14 arttırarak, %27’si milletlerarası olmak üzere, toplamda 128 ülkeden 19.799 ziyaretçiyi ağırladı. Fuara yabancı ziyaretçilerin iştirak oranı geçen seneye nazaran %10’luk bir artış gösterdi.
Türkiye ve Avrasya’nın başkan kesim ve iş birliği platformu BeautyEurasia; Rusya, Fransa, Bulgaristan, Yunanistan, Hindistan, İtalya, İsviçre, Ukrayna, Japonya ve Çin üzere ülkeler başta olmak üzere toplamda 453 yerli ve yabancı firmanın ortalarında bulunduğu birçok ülkeden iştirakçiyi ağırladı. Fuar; iştirakçilerine ve ziyaretçilerine yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılmasına katkı sağlarken, ferdî bakım eserleri, parfüm ve deodorantlar, kuaför ekipmanları, renkli kozmetik eserleri, paklık ve hijyen eserleri, bebek hijyen eserleri, tırnak bakımı eserleri, saç bakım eserleri, paketleme ve etiketleme makineleri, peruk-kaş-kirpik, epilasyon aygıtları üzere kesimin en kilit eser kümelerine da yer verdi.
Fuarın bu yılki performansını değerlendiren BeautyEurasia Fuar Yöneticisi Filiz Mehmedova, “Yeni iş birliği ve ihracat fırsatları için taban hazırlamasının ötesinde bir misyona sahip olan BeautyEurasia, kesimin yol haritasını çizmeye bu yıl da muvaffakiyetle devam etti. Yeni ihracat fırsatlarına konut sahipliği yapan BeautyEurasia, bu yıl bilhassa yurt dışından gelen çok güçlü talep ve ilgi ile karşı karşıya kaldı. Saç, makyaj, tırnak, epilasyon ve şahsî bakım trendlerinin ve işin püf noktalarının paylaşıldığı fuar stantlarında ayrıyeten teknikler ve eserler hakkında da iştirakçi ve ziyaretçilere bilgiler verildi. Kozmetik ihracatının birinci çeyrekte epilasyon eserleri hariç tüm eser kümelerinde artış gösterdiğine vurgu yapan Mehmedova, “Türkiye kozmetikte değerli bir üretim ülkesi olarak öne çıkarken, ek tedarik talebi de yükseldi. 2023 yılının birinci çeyreğine baktığımızda, kozmetik kesiminde Türkiye’nin genelde ve birçok kesim ortalamasının üzerinde ihracat artışı sağladığını görüyoruz. Bu gelişmeler ışığında, 2023 yılının birinci çeyrek periyodunda ihracatı 2022 yılının tıpkı devrine nazaran yüzde 27,1 artan ve 652,3 milyon dolara yükselen bu dalda, BeautyEurasia güçlü bölgesel ağı ile Türkiye için yeni iş, paydaşlık ve ihracat fırsatları yarattı. 18 yıldır Türkiye’nin tek kozmetik fuarı olarak bu yıl da 128 Ülkeden 19.799 ziyaretçinin katıldığı BeautyEurasia ile bölümün gelişimine ve iktisada katkı sağlamaktan ötürü memnunluk duyuyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
09 Kasım 2025SAĞLIK
09 Kasım 2025EĞİTİM
09 Kasım 2025TEKNOLOJİ
09 Kasım 2025EKONOMİ
09 Kasım 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
63800 kez okundu
2
HSBC Türkiye, Gelecek İçin Finans projesiyle girişimci gençlerin önünü açtı
1886 kez okundu
3
Yvonne Manzi Makolo yeni IATA Yönetim Kurulu Başkanı oldu
1620 kez okundu
4
Siber Sigortanın MSP’lere Sağladığı 5 Fayda
1234 kez okundu
5
Toros Tarım, İSO 500 Listesi’nde 10 Sıra Birden Yükseldi
1149 kez okundu