9 günlük bayram tatilinde dijital yakalılar olarak isimlendirilen chatbotlar iş başında olacak ve tüketicilere 7/24 hizmet vermeye devam edecek. Türkiye’nin uçtan uca müşteri hizmetleri otomasyonunda başkan yapay zekâ şirketi CBOT’un öngörüsüne nazaran; bayram tatili öncesinde en çok seyahat ve havayolu chatbotları mesai yapacak. Bayram tatili boyunca ise bunlara ek olarak E-ticaret, bankacılık, telekom chatbotları da sürat kesmeden ilgili kurumların müşterilerine hizmet vermeye devam edecek. Böylelikle chatbot hizmeti sunan şirketlere müşterileri tatil boyunca 7/24, anında ulaşabilecek.
Pandemiyle ehemmiyeti katlanarak artan ve çabucak hemen her kesimde kullanıma sunulan chatbotlar uzun bayram tatilinde de hizmet vererek insanların gereksinimlerini karşılamaya devam edecek. Farklı bölümlerden çok sayıda şirket çalışanı, tatilin tadını çıkarırken, dijital yakalı chatbotlar müşterilere 7/24 hizmet verecek. Bilhassa seyahat dalındaki chatbotlarda bayram tatili öncesi ve müddetince süreç hacminin dikkat alımlı düzeyde artacağı öngörülüyor. Bayram periyodunda seyahat chatbotlarının ileti sayılarında 5 kat artış bekleniyor.Chatbotların bayram tatili sürecinde göstereceği performansın aslında geleceğin bir projeksiyonu olduğuna dikkat çeken CBOT Kurucu ve CEO’su Mete Aktaş: “Chatbotlar, hayatımızın her alanında giderek daha kıymetli bir yer ediniyor. Bilhassa süreçlerini anında halletmek isteyen beşerler, tatil devirlerinde ve kurumların kapalı olduğu vakitlerde chatbotlar aracılığıyla takviye alarak işlerini çarçabuk gerçekleştirme imkanına sahip oluyor. Chatbotlar, güçlü bir performans sergileyerek ve canlı takviye muhtaçlığını minimize ederek hayatımızda giderek vazgeçilmez hale geliyor. MarketsandMarkets’ın yaptığı araştırmaya nazaran, 2022’de 4,7 milyar dolar olan Dünya chatbot pazar büyüklüğünün, yıllık ortalama % 23,3 büyüyerek 2028’de 15,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Bu türlü kıymetli bir büyüme oranı yakalayan pazarın farklı kullanım alanlarında hizmet veren, hem kurumlara hem kullanıcılara yarar yaratan ve yetkinlikleri daima artan chatbotlar ortaya koyacağı açık. Biz, CBOT olarak, ARGE faaliyetleri ile üzerine yatırım yapmaya devam ettiğimiz ehil yapay zeka teknolojisi ve elde ettiğimiz geniş deneyimle başarılı chatbotlar sunarak kurumlara verimlilik ve kesintisiz yüksek kaliteli hizmet imkanı sağlamaya devam edeceğiz.” diyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
11 Kasım 2025SAĞLIK
11 Kasım 2025EĞİTİM
11 Kasım 2025TEKNOLOJİ
11 Kasım 2025EKONOMİ
11 Kasım 2025
1
Teknoloji Bağımlılığını Yaratıcılığa Çevirdiler
63960 kez okundu
2
Spor dünyasında gerçekleşen 10 siber saldırı
62526 kez okundu
3
Üstün şarj teknolojisi ve ulaşılabilir fiyatıyla Infinix NOTE 30 Türkiye’ye geliyor
1614 kez okundu
4
F1Ⓡ 23, DLSS Desteği Alıyor
740 kez okundu
5
Samsung Galaxy Buds Serisi, dinleyicilerine yapay zeka destekli ve kullanıcı dostu bir ses deneyimi sunuyor
716 kez okundu