Türkiye’nin en esaslı süt ve süt eserleri firması Teksüt, Türk besin dalının milletlerarası buluşma noktası olan WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, ödüllü eser ve lezzetlerini 06-09 Eylül 2023 tarihleri ortasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde besin dünyasına sunacak. Teksüt, 42 ülkeye yaptığını ihracatını yeni muahedeler ve iş birlikleri sonucunda yeni ülkeler ekleyerek büyütmeyi hedefliyor.
Dünya standartlarında el değmeden üretim yapan Teksüt, 06-09 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek Memleketler arası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, fuarda yeni ihracat mutabakatları ve iş birlikleri yaparak 42 ülkeye yaptığı ihracatına yeni ülkeler eklemeyi hedefliyor.
Hedefimiz ihracatı büyütmek
Teksüt İdare Şurası Lider Yardımcısı Mert Özmen, 2020 yılından itibaren Teksüt’ün ihracat yaptığı ülkeleri artırma stratejisini hayata geçirdiklerini ve kısa müddette 42 ülkeye Teksüt lezzetini ulaştırmayı başardıklarına dikkat çekti. Özmen şöyle konuştu: “Bugün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri’nden Çin’e kadar 4 kıtada 42 ülkeye ihracat yapıyoruz. Gayemiz yeni ülkelerde bayilikler oluşturarak başarılı ve sürdürülebilir bir dış ticaret hacmi yaratmak. Bu çerçevede Avrupa başta olmak üzere tüm dünyadaki fırsatları kıymetlendiriyoruz. WorldFood İstanbul Fuarı’nı da bu fırsatları yakalamak için kıymetli bir aktiflik olarak görüyoruz. Fuarı ziyaret etmesi beklenen 77 farklı ülkeden 600’ün üzerindeki satın alma profesyoneli ile görüşmelerimiz sonucu yeni mutabakatlara imza atmayı ümit ediyoruz.”
Hedef, cironun yüzde 20’sini ihracattan sağlamak
Teksüt’ün uzun yıllardır ihracat tecrübesi olan bir marka olduğunu hatırlatan Mert Özmen, “Son yıllarda ihracatta daha güçlü adımlar atıyoruz. Avrupa ülkelerine giriş yaptık; eser göndermeye başladık. Bugün Teksüt ihracatı, cirosunun yüzde 10’nu oluşturuyor. Gayemiz bu oranı yüzde 20 düzeylerine çıkarmak. Şu anda 42 ülkede eserlerimiz tüketiliyor.” dedi. Teksüt süt ve süt eserlerini; Türkmenistan, Almanya, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri – Dubai, Kuveyt, Filistin, Singapur, Libya, Tayland, Gürcistan, Amerika Birleşik Devletleri, Hong Kong, Mısır, Bahreyn, Ürdün, Japonya, Çin, Lübnan, İsrail, Moritanya, Katar, Fas, İngiltere, Güney Kore, Somali, Afganistan, Azerbaycan, Kosova, Tacikistan, Tanzanya, Danimarka, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, İsveç, Avusturya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Nijerya olmak üzere 42 ülkeye ihraç ediyor.
Bu yıl 31. sefer düzenlenecek olan Uluslararası Besin Eserleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul Fuarı’na 700’e yakın yerli ve yabancı iştirakçinin, on binlerce ziyaretçinin gelmesi bekleniyor. Fuar kapsamında Teksüt; başta yeni eseri Teksüt Laktozsuz Süt olmak üzere klâsik beyaz ve kaşar peynirlerinin yanı sıra labne, krem ve süzme ile çubuk, misket, mihaliç, örgü üzere yöresel peynirlerini tanıtacak. Standta ayrıyeten tereyağı, UHT süt, meyveli süt, yoğurt ve ayran eserleri de ziyaretçilerin beğenisine sunulacak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
12 Kasım 2025SAĞLIK
12 Kasım 2025EĞİTİM
12 Kasım 2025TEKNOLOJİ
12 Kasım 2025EKONOMİ
12 Kasım 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
64597 kez okundu
2
HSBC Türkiye, Gelecek İçin Finans projesiyle girişimci gençlerin önünü açtı
1889 kez okundu
3
Yvonne Manzi Makolo yeni IATA Yönetim Kurulu Başkanı oldu
1626 kez okundu
4
Siber Sigortanın MSP’lere Sağladığı 5 Fayda
1238 kez okundu
5
Toros Tarım, İSO 500 Listesi’nde 10 Sıra Birden Yükseldi
1151 kez okundu