Akıllı ulaşım sistemlerinin Türkiye’deki öncüsü Kuzey Marmara Otoyolu, Dünya Etraf Muhafaza Haftası kapsamında üç yeni projenin startını verdi. Elektronik atıkları geri dönüştürerek otizmli bireylerin eğitimine katkı sunacak olan KMO, Akfırat mevkiinde konumlandırdığı yeni gürültü bariyeriyle de bölgedeki ses kirliliğini ortadan kaldırıyor. Sürdürülebilirlik kapsamındaki yeni yol haritasını da belirleyen KMO, Birleşmiş Milletler (BM) bünyesindeki Asya Pasifik Ekonomik ve Toplumsal Kurulu (ESCAP) tarafından “Asya-Pasifik Yeşil Mutabakat Rozeti” almaya hak kazandı.
Kuzey Marmara Otoyolu, yeni sürdürülebilirlik vizyonu ve güncellenen etraf siyasetleri kapsamında bir dizi projeye imza atmaya devam ediyor. Tüm iş süreçleri ve kurumsal toplumsal sorumluluk alanlarından etraf ile sürdürülebilirliğe odaklanan Kuzey Marmara Otoyolu, Dünya Etraf Müdafaa Haftası ile birlikte başlattığı üç yeni proje ile geri dönüşüme katkı, gürültü kirliliği engelleme ve yeşil uygulamaları bir ortaya getirdi.
Elektronik atıklar otizmli gençlerin eğitimi için geri dönüştürülecek
KMO, otizmlilere dayanak ve eğitimlerine katkı vermek için elektronik atıkların geri dönüştürülmesi projesini 5 noktada başlattı. E-atıkların geri dönüşümü için GCL Group ile iş birliğine giden Kuzey Marmara Otoyolu, elektronik atıklardan elde edilen geliri ise TODEV’e bağışlayarak, otizmli bireylerin eğitimine ve gelişimine sistemli dayanak olacak. KMO Ana Denetim Merkezi, 3 Bakım İşletme Müdürlüğü ve otoyol kullanıcıları için pilot bölge olarak belirlenen KMO İstanbul Park OHT İstasyonu’nda toplanan elektronik atıklar GCL tarafından geri dönüştürülerek kesime yine kazandırılacak. Böylelikle her geri dönüşen elektronik atık, otizmli bireylerin eğitimi için yeni bir umut olacak.
KMO’nun yeni Gürültü Bariyeri ile çevreyi etkileyen ses kirliliğine geçit yok
Türkiye’nin birinci ekolojik köprülerinden birine de mesken sahipliği yapan Kuzey Marmara Otoyolu, 415 kilometre uzunluğundaki ulaşım koridoru etrafındaki hayat alanlarındaki araç trafiği kaynaklı ses kirliliğine bariyer çekiyor. Ömrünü tamamlamış lastiklerden imal edilen etraf dostu Gürültü Bariyeri, birinci olarak KMO Akfırat mevkiinde uygulandı. KMO’nun HATKO ile iş birliği yaparak inşa ettiği Gürültü Bariyeri, otoyol trafiğinin yerleşim alanlarına ses kirliliği yaratmaması için özel olarak geliştirildi. Gürültü Bariyeri projesinde ömrünü tamamlamış lastikler ana granül halinde kullanılarak, tıpkı zamanda atık oranını minimuma indirmek, kirliliği kaynağında tespit edip önlemek, güç kaynaklarını verimli kullanmak ve etraf üzerindeki olumsuz tesirlerin azaltılması sağlanıyor.
ESCAP’tan KMO’ya Yeşil Rozet
Sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetlerini tüm idare ve operasyon süreçlerine yayan Kuzey Marmara Otoyolu’nun, yeşil etraf siyasetleri yurt dışında da takdir topluyor. Birleşmiş Milletler (BM) bünyesindeki Asya Pasifik Ekonomik ve Toplumsal Kurulu (ESCAP), etraf siyasetleri ile sürdürülebilir kalkınma çalışmaları kapsamında, KMO’ya Asya-Pasifik Yeşil Muahede Rozeti verdi. Kuzey Marmara Otoyolu, ESCAP tarafından sürdürülebilir uygulamalara kendini adamış şirketler ortasına ismini yazdırmayı başarırken, önümüzdeki periyotta milletlerarası kurum ve kuruluşlarla yakaladığı sinerjiyle etraf odaklı projelerde yer almayı sürdürecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
27 Aralık 2025SAĞLIK
27 Aralık 2025EĞİTİM
27 Aralık 2025TEKNOLOJİ
27 Aralık 2025EKONOMİ
27 Aralık 2025
1
Sağlık Çalışanlarına Adanan Anıt Park Hizmete Açıldı
69656 kez okundu
2
Eğitim-Bir-Sen Çanakkale Turu Düzenledi
63696 kez okundu
3
Eğitim-Bir-Sen Kudüs Turu Düzenledi
6335 kez okundu
4
Lüleburgaz Belediyesi dönüşüme kendi evinden başlıyor!
2146 kez okundu
5
Bayraklı Belediyesi ‘Yeşil Gelecek’ için harekete geçti
1578 kez okundu