“Yeni İpek Yolu” kapsamında canlanan ticaret yolları ve Rusya-Ukrayna savaşı, Avrupa-Asya lojistiğinde Türkiye’nin pozisyonunu daha da önemli hale getirdi. Bu sınırın değerli oyuncuları ortasında yer alan Logista Küresel Logistics, Avrupa-Asya ortasında hem aktarmalı hem de aktarmasız olarak ağır taşıma yapıyor. Şirketin Genel Müdürü Zeynep Akman, klâsik taşıma rotalarının dışına çıkarak kısa müddette daha süratli büyüme hedeflediklerini açıkladı.
Türkiye üzerinden Asya’ya yapılan 3. ülke taşımaları bu yıl daha da ağırlaştı. Rusya-Ukrayna savaşı sonrası orta koridorda coğrafik pozisyonuyla öne çıkan Türkiye, bilhassa Avrupa-Asya ticaretinde değerli bir rota haline geldi.
Lojistik dalının genç şirketlerinden Logista Küresel Logistics de ithalat-ihracat taşımalarıyla Avrupa ve Asya ortasındaki ilişkiyi güçlendirirken, bu hatta en çok tercih edilen markaların başında yer alıyor.
Geleneksel rotanın dışına çıktı, Asya’da inançlı sınırlar oluşturdu
Logista Küresel Logistics Genel Müdürü Zeynep Akman, Türk lojistik şirketlerinin yoğunlukla çalıştığı Avrupa, Orta Doğu ve BDT çizgilerine ek olarak Uzak Asya’yı da hedefleyen bir açılım gerçekleştirdiklerini söyledi.
Güvenilir iş birlikleri sayesinde bütün Asya ülkelerine kara yolu ve deniz yolu + kara yolu taşımaları yapabildiklerini tabir eden Akman, “Avrupa ülkelerinden gelen yükleri, İstanbul ve Mersin’deki aktarma noktalarımızdan Türk Cumhuriyetleri dahil olmak üzere bütün Asya ülkelerine tam vaktinde teslim ediyoruz. Aktarmasız seçeneğimiz de var. Sene başından bu yana 50’nin üzerinde ülkeye taşıma yaptık.” dedi.
Doğu coğrafyasındaki bürokrasi ve gümrükleme süreçlerine hâkim olduklarını aktaran Akman, Avrupa’dan aldıkları yükleri, geniş acente ağı ve iş birlikleri ile Afganistan ve Moğolistan dahil adrese teslim taşıdıklarını lisana getirdi.
Asya taşımalarındaki sigortalama hassasiyeti ilgiyi artırdı
Türkiye’de, 3. ülke taşımaları konusunda operasyon hacmi en yüksek şirketler ortasında yer aldıklarını vurgulayan Akman, “Yük güvenliğine büyük değer veriyoruz. Asya’da rotalar uzun ve kimi yollar memleketler arası standartların gerisinde. Taşımalarımızı, CMR konvansiyonu yükümlülüğünü kapsayan FFL sigorta poliçesine ek olarak emtia sigortalarıyla da teminat altına alıyoruz. Asya için alışılmışın dışındaki bu uygulama, dalda bizi ön plana çıkarıyor. Mümkün hasarlara karşı müşterilerimizi ve yüklerini koruyoruz ve tercih edilirliğimizi önemli manada artırıyoruz.” diye konuştu.
Avrupa-Asya taşımalarında kimya, ambalaj, demir-çelik, araba ve otomotiv yedek kesim eserleri başta olmak üzere birçok bölüme hizmet verdiklerini kaydeden Akman, 2023’ü maksatlarının üzerinde bir büyümeyle kapatmayı öngördüklerini de kelamlarına ekledi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
09 Kasım 2025SAĞLIK
09 Kasım 2025EĞİTİM
09 Kasım 2025TEKNOLOJİ
09 Kasım 2025EKONOMİ
09 Kasım 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
63854 kez okundu
2
HSBC Türkiye, Gelecek İçin Finans projesiyle girişimci gençlerin önünü açtı
1886 kez okundu
3
Yvonne Manzi Makolo yeni IATA Yönetim Kurulu Başkanı oldu
1620 kez okundu
4
Siber Sigortanın MSP’lere Sağladığı 5 Fayda
1234 kez okundu
5
Toros Tarım, İSO 500 Listesi’nde 10 Sıra Birden Yükseldi
1149 kez okundu