Philips, Cumhuriyetimizin 100. Yılında
Türkiye’nin Sıhhat Trendleri Araştırmasını Yayınladı
Philips Türkiye, Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamak için düzenlediği aktiflikte Türkiye’de sıhhatin geçmişine göz atarken, geleceğini de şekillendirecek trendleri, inovasyonları ve uzman görüşlerini bir ortaya getirdi.
Türkiye’de 93 yıldır faaliyet gösteren Philips Türkiye, Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamak için düzenlediği aktiflikte, sıhhat bölümünü geçmişten günümüze ele alırken, geleceğini şekillendirecek trendleri de kıymetlendirdi. Philips Türkiye, aktiflikte IPSOS ile gerçekleştirdiği “Cumhuriyetin 100. Yılında Türkiye Sıhhat Trendleri Araştırması” sonuçlarını da paylaştı.
Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak, “1930 yılında Galata Kozluca Han’da kurulduğumuz günden bu yana, 93 yıldır Türkiye’de faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Türkiye’de kurulan en eski milletlerarası firmalardan biri olarak Türkiye’nin tarihi gelişimine tanıklık ettik. Bu esaslı geçmişimizle gurur duyuyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılını birlikte kutlamaktan onur duyuyoruz.” dedi.
Cumhuriyetimizin 100. yılında Philips Türkiye Sıhhat Trendleri Araştırması
Etkinlik kapsamında IPSOS iş birliğiyle, bu yıl dördüncüsünü gerçekleştirilen, Philips Türkiye Sıhhat Trendleri Araştırması sonuçları da paylaşıldı. Cumhuriyetimizin 100. Yılında Türkiye’de kamuoyunun sıhhat konusunda görüşlerinin de alındığı ve Türkiye’deki sıhhat trendlerine ışık tutulan araştırma sonuçları uzman görüşleriyle değerlendirildi.
Araştırma sonuçlarına nazaran;
Kişilerin kendi sıhhatlerinin denetimini ele alması için önleyici sıhhat anlayışı kıymet kazanıyor
Türkiye’deki sıhhat bilgileri olumlu bir tabloyu yansıtmıyor olsa da araştırmaya katılanların %75’i sağlıklı olabilmek için uğraş gösterdiğini belirtiyor. %58’i hasta olmasa/kendini hasta hissetmese bile yılda en az bir sefer denetim hedefli doktora gittiğini tabir ediyor. Ferdî bakımın sıhhat algısındaki tesirine bakıldığında, “Saç ve cilt bakımı konusunda kendimi bakımsız hissettiğimde, kendimi sıhhatsiz hissederim” diyenlerin oranının %66 olduğu görülüyor. Fikir başkanları ise önleyici sıhhat anlayışı ile bireylerin kendi sıhhatlerini yönetebileceklerine inanıyor.
Ağız ve diş sıhhatinin genel sıhhat durumu ile bağlı olduğunu düşünenlerin oranı %79
Tüketiciler, ağız sıhhatinin değerini bilse de hâlâ diş fırçalama alışkanlığı düşük. Günde 2 sefer diş fırçalama oranı %36. Diş sıhhatinin genel sıhhat durumu ile bağlı olduğunu düşünenlerin oranı ise %79. Katılanların %56’sı ise kalp sıhhati ve diş sıhhati ortasında ilgi olduğunu düşünüyor.
Philips Ferdî Sıhhat Türkiye Ülke Müdürü Sinan Kebapcı, “Araştırma sonuçlarında da gözlemliyoruz ki, pandemi ile artan şahsî sıhhat farkındalığı ve alışkanlıkları devam ediyor. Daha sağlıklı hayat şekilleri benimsemek ve daha yeterli hissetmek giderek kıymet kazanıyor. Sıhhat teknolojileri, bireylere kendi sıhhatlerinin denetimini ele almasında yardımcı oluyor. Biz de Philips Şahsî Sıhhat iş ünitesi olarak, bu trendler ile paralel bir biçimde eserlerimizi tüketicilerimizle buluşturarak, hayatı güzelleştiriyoruz.” dedi.
Sağlıkta teknolojinin gücü
Araştırmaya nazaran; teknolojinin sıhhatimizi daha âlâ ve aktif yönetebilmemiz için yardımcı olacağını düşünenlerin oranı %85. Teknoloji ilerledikçe birçok hastalığın tedavisinin kolaylaşacağını düşünenlerin oranı ise %73. Kişilerin teknoloji sayesinde sıhhat datalarına daha kolay erişebilmesi, uzmanlara süratli ulaşabilmesi üzere olumlu faktörler teknolojinin kullanımında ön plana çıkıyor.
Katılımcıların %64’ü kontaklı sıhhat teknolojilerinin sıhhat çalışanının daha verimli çalışmasını sağlayacağını düşünürken, %69’u ilişkili sıhhat teknolojileri sayesinde hastalıklara erkenden müdahale edilebileceğini belirtiyor. Katılımcıların %58’i ilişkili sıhhat teknolojileri sayesinde insanların hastaneye daha az gitmeye gereksinim duyacaklarını düşünüyor.
Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak, “Dijital sıhhat teknolojileri, sıhhat profesyonellerine entegre edilmiş, birbiriyle kontaklı dijital tahliller sunarak; operasyonel süreçleri güçlendirmeyi, sıhhat hizmetlerine erişimi artırmayı, daha düşük sıhhat maliyetlerinin oluşturulmasını ve en değerlisi daha sağlıklı bir geleceği mümkün kılıyor. Sıhhat hizmetlerinin dijitalleşmesi, sağlıklı ömürden tedbir almaya, erken teşhisten tedaviye ve meskende bakıma kadar sıhhat hizmetlerinin güzelleştirilmesini sağlıyor. Dijital sistem ile birbirine entegre tıbbi aygıtlar, risk düzeyindeki hastaların uzaktan tedavi edileceği sistemler ve kişilerin sıhhatlerinin kendi denetimlerini ele almaları, sıhhat sistemini hastane sonlarının ötesine taşıyor.” dedi.
Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Murat Aksoy da, “Cumhuriyetin 100. Yılında Philips Sıhhat Trendleri Araştırmaları bize gösteriyor ki, dijital sıhhat teknolojileri hem bireyler hem de sıhhat profesyonelleri için giderek ehemmiyet kazanıyor. Tele Sıhhat hizmetleri erken teşhisten tedaviye kadar sıhhat hizmetlerinin geliştirilmesinde ve daha erişilebilir hale gelmesinde kıymetli rol oynuyor. Bu sayede teşhis ve tedavi süreçleri daha faal bir halde yönetilebilirken, hasta takibini daha verimli bir formda gerçekleştirilebiliyor. Acil durumlarda ise pozisyon kısıtından etkilenmeden, hekimler ortasında konsültasyon sağlanabiliyor, teşhis ve tedavi süreçleri mümkün hale geliyor. Bireylere de hastane sonları ötesinde, kendi sıhhatlerini denetim etme imkânı sunuluyor. Yapay zekâ ve derin öğrenme üzere teknolojilerin sıhhat alanında kullanılması, önümüzdeki periyotta sıhhat uygulamalarında ihtilal niteliğinde gelişmeler getireceğini gözler önüne seriyor.” dedi.
Sağlıkta sürdürülebilirlik ehemmiyet kazanıyor…
Bu sene araştırmaya birinci sefer dâhil edilen ‘sağlıkta sürdürülebilirlik’ konusu da değerli datalar içeriyor. Sürdürülebilir sıhhat hizmeti kavramı “Çevreye ziyan vermeyecek formda sıhhat hizmeti sunulması” (%44) ve “Sağlık bölümündeki şirketlerin sürdürülebilir formda iş yapması” (%40) kavramları ile özdeşleştiriliyor.
“Bu yılın sonuçlarına bakıldığında, sürdürülebilirliğin sıhhat dalında geleceğe istikamet veren en kıymetli yaklaşım olduğunu” ifade eden Philips Türkiye Genel Müdürü Gamze Arbak, “Philips olarak gezegenimize, toplumumuza, çalışanlarımıza, tüketicilerimize ve tüm paydaşlarımıza karşı sorumluluğumuzun şuurundayız. Yalnızca hastanelerde değil, gelişen sıhhat teknolojilerinin ışığında, bireylere her alanda eşit ve erişilebilir sıhhat hizmetleri sunmaya çalışarak hayatı güzelleştirme sözümüze sadık kalıyor, daha yaşanılabilir bir dünya için geleceğe hizmet etmeye devam ediyoruz.” dedi. |
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
08 Aralık 2024SAĞLIK
08 Aralık 2024EĞİTİM
08 Aralık 2024TEKNOLOJİ
08 Aralık 2024EKONOMİ
08 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.